Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

Ανακοίνωση της Επιτροπής Αγώνα Εργαζομένων Καρύστου για τη μείωση των δρομολογίων της γραμμής Μαρμάρι - Ραφήνα

Από την 1η Νοέμβρη η εταιρία «Κοινοπραξία πλοίων Ραφήνας – Μαρμαρίου» αποφάσισε τη μείωση των δρομολογίων σε δύο ανά μέρα και τρία για την Παρασκευή και το Σάββατο. Η απόφαση αυτή έρχεται να πλήξει την περιοχή της Καρύστου και του Μαρμαρίου καθώς καθιστά πιο δύσκολη την πρόσβαση στην Αθήνα που είναι αναγκαία μιας και πολλοί από εμάς χρησιμοποιούν τακτικά το δρομολόγιο για να επισκεφθούν γιατρούς, να μεταφέρουν εμπορεύματα κ.α. Πλήττει περαιτέρω την τουριστική κίνηση της περιοχής.


Πως φθάσαμε ως εδώ;

Όλες οι κυβερνήσεις έχουν δώσει γη και ύδωρ στους
εφοπλιστές εδώ και δεκαετίες, με τις «ευλογίες» φυσικά και της ΕΕ. 

Εδώ και δεκαετίες προμηθεύονται αφορολόγητο πετρέλαιο. Φορολογούνται προκλητικά με 18€ φόρο τη μέρα για κάθε πλοίο τους καθώς για τον «πολύπαθο κλάδο» τους έχουν θεσπιστεί περί τις 60 φοροαπαλλαγές! Επιδοτούνται επιπλέων για τη δρομολόγηση πλοίων στις λεγόμενες άγονες γραμμές. Πήραν 120εκ € μόνο το 2011.

Η Ελλάδα από το 2012 έχει εφαρμόσει την κοινοτική οδηγία με την πλήρη άρση του καμποτάζ στην ακτοπλοΐα. Η άρση του καμποτάζ σημαίνει:

- Μείωση του αριθμού και των ειδικοτήτων των πληρωμάτων. Έτσι όλο και περισσότεροι ναυτεργάτες μένουν άνεργοι και είναι ελλιπείς η επάνδρωση του πλοίου που ιδίως σε κρίσιμες ώρες δεν θα μπορεί να καλύψει επαρκώς τα σωστικά μέσα.

- Κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης επάνδρωσης και δρομολόγησης των ακτοπλοϊκών πλοίων που αφορά τόσο το δικαίωμα στη δουλειά με εργασιακά δικαιώματα, όσο και τη στοιχειώδη ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Η σταδιακή άρση του καμποτάζ είχε ως συνέπεια από το 2001 ως το 2011 την αύξηση των εισιτηρίων των πλοίων κατά 430%. Με την κατάργηση της υποχρεωτικής επάνδρωσης κάθε χειμώνα παροπλίζεται πάνω από το 60% των ακτοπλοϊκών πλοίων.

Όλα για τα κέρδη των εφοπλιστών

Και όλα αυτά για να πλουτίζουν οι εφοπλιστές εις βάρος των νησιωτικών περιοχών και των ναυτεργατών. Αυτό είναι το κόστος για να είναι ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως. Για αυτό οι εφοπλιστές, τα κόμματα και τα κανάλια τους λυσσούσαν όταν οι ναυτεργάτες έκαναν απεργία για να μην καταργηθεί το καμποτάζ, για να έχουν εργασιακά δικαιώματα και να πλέουν ασφαλή πλοία όλο το χρόνο, στις ελληνικές θάλασσες.

Φαίνεται και σε αυτή την περίπτωση πως είναι ασυμβίβαστα τα κέρδη των εφοπλιστών, των τραπεζιτών και των βιομηχάνων με την ικανοποίηση των αναγκών του λαού.

Μόνη λύση ο οργανωμένος αγώνας για φθηνές και ασφαλή ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες όλο το χρόνο

Δεν αποτελεί μεμονωμένο πρόβλημα η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καρύστου και του Μαρμαρίου με την Αθήνα. Συνδέεται με την πολιτική της ανταγωνιστικότητας που μας πετάει στην ανεργία, μειώνει μισθούς, καταργεί εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, συνθλίβει τους μικρούς αυτοαπασχολούμενους και εμπόρους.

Να αποκατασταθούν τώρα τα χειμερινά δρομολόγια σε τρία ανά ημέρα και τέσσερα Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή!

Να μειωθούν οι τιμές των εισιτηρίων!

Μαζική συμμετοχή στην πανεργατική απεργία την Τετάρτη 6 Νοέμβρη αποτελεί την καλύτερη απάντηση στην επίθεση και τα βάρβαρα μέτρα κυβέρνησης – τρόικας. 

Μαζική συμμετοχή στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας Κυριακή 10 Νοέμβρη, στο Μαρμάρι, την για τη μείωση των δρομολογίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...