Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017

Κάνε άλμα πιο γρήγορα από την φθορά!


Άρθρο του Γιάννη Μανώλη σχετικό με τα υδροπλάνα και τη σημασία της επένδυσης για την Εύβοια


Τα υδροπλάνα θα ενισχύσουν την ενδοπεριφερειακή κινητικότητα και θα αναβαθμίσουν το τουριστικό προϊόν της Εύβοιας

Οι προοπτικές ανάπτυξης της Εύβοιας στον τουρισμό είναι τεράστιες. Από το Βορρά μέχρι το Νότο και από τον Ευβοϊκό μέχρι το Αιγαίο, η Εύβοια και η Σκύρος προσφέρουν απεριόριστες επιλογές για τουρισμό όλους τους
μήνες του έτους. 

Παρά τα όποια θετικά βήματα έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, η τουριστική ανάπτυξη της περιοχής υπολείπεται σε σχέση με τις δυνατότητες της. Τοπίο, ιστορία, παραδόσεις, πολιτιστική κληρονομιά, τοπικά προϊόντα και γαστρονομία συνθέτουν ένα σπάνιο προϊόν το οποίο πρέπει να αναβαθμιστεί και να προωθηθεί περαιτέρω. 

Η τουριστική ανάπτυξη θα οδηγήσει στην αύξηση του εισοδήματος, στην προσέλκυση επενδύσεων και στη δημιουργία θέσεων εργασίας. 


Ένα από τα βασικά μειονεκτήματα της Εύβοιας είναι η περιορισμένη ενδοπεριφερειακή κινητικότητα που οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μορφολογία της και στο κακό οδικό δίκτυο. Ο εκσυγχρονισμός του οδικού δικτύου και οι επενδύσεις σε υποδομές είναι απαραίτητες κινήσεις που σίγουρα θα τονώσουν την κινητικότητα σε όλα τα μήκη και πλάτη της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας. 

Σημαντική προστιθέμενη αξία θα έδιναν τα υδροπλάνα, τα οποία θα μπορούσαν να συνδέσουν τη νότια, με την κεντρική και τη βόρεια Εύβοια, καθώς και με τη Σκύρο. 

Αν πραγματοποιηθεί η συγκεκριμένη επένδυση, κάλλιστα θα μπορούσε κάποιος που μένει ή κάνει διακοπές στην Κάρυστο να επισκεφτεί την Ιστιαία ή τη Σκύρο σε σύντομο χρόνο. Επίσης, η σύνδεση με υδροπλάνο υπηρετεί την ανάγκη προώθησης της Εύβοιας και της Σκύρου ως ενιαίου τουριστικού προορισμού.

Κάτι τέτοιο θα καθιστούσε την περιοχή ελκυστικότερο προορισμό από ότι είναι σήμερα, θα αύξανε σημαντικά τα σημεία ενδιαφέροντος/επισκεψιμότητας και θα επιμήκυνε τις μέρες παραμονής των τουριστών. 

Για παράδειγμα, κάποιος που επιλέγει την Σκύρο για τις διακοπές του θα είχε τη δυνατότητα να επισκεφτεί με εύκολο τρόπο τη Χαλκίδα, τη Λίμνη ή τα Στύρα και να παραμείνει περισσότερες μέρες στην Ελλάδα. 

Επενδυτικό ενδιαφέρον για την υλοποίηση της ιδέας υπάρχει. Αυτό που δεν υπάρχει είναι το θεσμικό πλαίσιο, ώστε να προχωρήσει η επένδυση. Παρότι η δημόσια διαβούλευση για το νέο νόμο για την ανάπτυξη των υδροπλάνων ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2016, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κωλυσιεργεί και υπονομεύει το ενδιαφέρον των επενδυτών. Πρόσφατα, μάλιστα, οι Τομεάρχες Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ, κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής, και Τουρισμού, κ. Μάνος Κόνσολας, κατέθεσαν σχετική ερώτηση στον αρμόδιο Υπουργό. 

Όπως αναφέρουν στην ερώτηση τους, «η καθυστέρηση ψήφισης του νέου Νόμου δημιουργεί έντονο προβληματισμό στους επενδυτές και σε Περιφέρειες, Λιμενικά Ταμεία και Οργανισμούς Λιμένων για το κατά πόσο είναι ειλικρινής η βούληση της Κυβέρνησης να δημιουργήσει το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο προκειμένου να δραστηριοποιηθούν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα».

Ας ελπίσουμε ότι ο κ. Σπίρτζης θα φέρει, επιτέλους, το νομοσχέδιο προς ψήφιση στη Βουλή, έχοντας λάβει υπόψιν του όλες τις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις στις διατάξεις που είναι απαραίτητες να γίνουν προκειμένου να ενισχυθεί η ασφάλεια δικαίου και να προχωρήσει η συγκεκριμένη σημαντική επένδυση. Ο συμπατριώτης μας Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Νίκος Μαυραγάνης, καλό είναι να ασκήσει πίεση προς την κατεύθυνση της ολοκλήρωσης του θεσμικού πλαισίου, καθώς πρόκειται για επένδυση με τεράστια προστιθέμενη αξία για την Εύβοια. 

Ο Γιάννης Μανώλης είναι Δρ Πολιτικών Επιστημών, πολιτικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας που έχει περάσει από τη διαδικασία του Μητρώου Πολιτικών Στελεχών και μέλος του Τομέα Τουρισμού της ΝΔ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...