Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013

Πομφόλυγες τα Διευρωπαϊκ​ά Δίκτυα για την Εύβοια

Το Δεκέμβριο του 2012 οι εκπρόσωποι της Εύβοιας στη τότε συγκυβέρνηση πανηγύριζαν γιατί «μετά από συντονισμένες κυβερνητικές προσπάθειες έγινε κατορθωτή η ένταξη του διαμήκη οδικού άξονα της Εύβοιας στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών» και θριαμβολογούσαν γιατί «αυτό σήμαινε ότι την τρέχουσα προγραμματική περίοδο, είτε την επομένη, δηλαδή σε 10-15 χρόνια, θα γίνει πραγματικότητα ».
Πρόκειται για μια εικονική πραγματικότητα που αποκαλύφτηκε τη Πέμπτη 28/11/2013 στη κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών της Βουλής, Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου, κατά τη  συζήτηση επί του Κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών.

Στην ενημέρωση που έκανε ο αρμόδιος εισηγητής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου  κ . Κουμουτσάκος ανέφερε ότι «το δίκτυο χωρίστηκε σε κεντρικό και σε αναλυτικό – ολοκληρωμένο. Το κεντρικό δίκτυο ένα εκείνο το οποίο συγκρατεί την προσοχή της Ε.Ε. στο σχεδιασμό, αλλά και στα κονδύλια.
Στο κεντρικό δίκτυο όπου θα δοθεί και η βαρύτητα καθορίστηκαν μάλιστα και νέοι συγκεκριμένοι διάδρομοι πρώτης προτεραιότητας. Σε αυτούς τους διαδρόμους η χώρα μας είναι ενταγμένη στο διάδρομο ανατολικής Μεσογείου.

Ο διάδρομος αυτός ξεκινάει με το θαλάσσιο τμήμα του από τη Λευκωσία, περνά από την Αθήνα στον άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη και συνεχίζει προς Βορά περνώντας από της κομβικής σημασίας για την ενιαία αγορά περιοχές της Αυστρίας και, βεβαίως, της Γερμανίας».

Από την πλευρά του ο παριστάμενος υφυπουργός Υποδομών κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι « Η χώρα μας πέτυχε να συμπεριληφθούν στο κεντρικό δίκτυο όλες οι βασικές συνδέσεις. Συγκεκριμένα, στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ο άξονας Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας. Οριζόντιος τροφοδοτικός κόμβος Ηγουμενίτσα-Καλαμπάκα-Παλαιοφάρσαλα. Η νέα παραλιακή χάραξη Θεσσαλονίκη-Αμφίπολη-Καβάλα-Ξάνθη με απόληξη στο Πύθιο στα ελληνοτουρκικά σύνορα, καθώς και όλες οι σιδηροδρομικές συνδέσεις με τις γειτονικές χώρες.

Στο οδικό δίκτυο, η Εγνατία οδός, ο άξονας Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας, η Ιόνια Οδός, καθώς και όλες οι οδικές συνδέσεις με τις γειτονικές χώρες, στους κόμβους προτεραιότητας που αποτελούν τα βασικά λιμάνια και αεροδρόμια. Στα περιβαλλοντικά κέντρα της χώρας συμπεριλήφθηκαν η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Ηγουμενίτσα, η Πάτρα, το Ηράκλειο».

Κι εδώ μπαίνει ένα πολύ σοβαρό θέμα, αυτό της δυνατότητας υλοποίησης του συγκεκριμένου σχεδίου, αφού η χρηματοδότηση  που έχει διασφαλιστεί από την Ε.Ε. φτάνει μόλις τα 23 δις ευρώ, ενώ το ύψος της επένδυσης για το συνολικό δίκτυο υπολογίζεται στα 500 δις ευρώ ως το 2050, από τα οποία μέχρι το 2030 θα χρειαστούν 250 δις ευρώ και θα αφορούν μόνο στο κεντρικό δίκτυο .

Βέβαια από τα παραπάνω δεν προκύπτει τίποτε για την Εύβοια, η οποία δεν είναι ενταγμένη στο κεντρικό οδικό δίκτυο, αλλά στο αναλυτικό .
Ασφαλώς και δεν θα μπορούσε να ενταχθεί στους διαδρόμους πρώτης προτεραιότητας του κεντρικού δικτύου, για τους οποίους απαιτείται ποσό περί τα 8 δις ευρώ και είναι αδύνατο να εκταμιευτεί στο σύνολό του ούτε από τα 23 δις , ούτε  και από εθνικούς πόρους .

Δεν έχει ενταχθεί όμως ούτε στις βασικές διαδρομές του κεντρικού δικτύου, όπως άλλες περιοχές της χώρας μας, πράγμα που θα δημιουργούσε ελπίδες για τη προώθησή του σε ενδεχόμενη αυξημένη χρηματοδότηση από  το 2030 ως το 2050 των υπολειπόμενων τμημάτων του κεντρικού δικτύου .

Βέβαια για μετά το 2050 οι προβλέψεις ανήκουν στη Πυθία.

Δυστυχώς η Εύβοια εξακολουθεί να βρίσκεται στην απομόνωση και την εγκατάλειψη. Όμως στην ίδια απομόνωση και εγκατάλειψη πρέπει να βρεθούν από τον Ευβοϊκό λαό και οι τοπικοί κυβερνητικοί παράγοντες που δεν δίστασαν με ελαφρότητα να πανηγυρίζουν .

Ευάγγελος Αποστόλου
Βουλευτής Εύβοιας – ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ 


Σχετικά θέματά notios-evoikos.blogspot.gr
Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2012
Σίμος Κεδίκογλου - Η Εύβοια στο Χάρτη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών http://notios-evoikos.blogspot.gr/2012/12/blog-post_6944.html


Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τον Κανονισμό Αναθεώρησης
Παρακολουθώντας την πορεία υλοποίησης της συμφωνίας που αφορά στην ένταξη του διαμήκη οδικού άξονα της Εύβοιας στο αναλυτικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΔΜ) ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Σίμος Κεδίκογλου στο πλαίσιο της επικοινωνίας του με τον εισηγητή του Κανονισμού για την Αναθεώρηση των Κατευθυντηρίων Γραμμών των ΔΔΜ, Ευρωβουλευτή της
ΝΔ κ. Κουμουτσάκο Γιώργο ενημερώθηκε, ότι την Τρίτη 18 Δεκεμβρίου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τον Κανονισμό μετά από ένα χρόνο εντατικών διαβουλεύσεων.
Διαβάστε περισσότερα »

2 σχόλια:

  1. Πέραν του Κυβερνητικού Εκπροσώπου Σίμου Κεδίκογλου ανακοίνωση επί του θέματος είχε βγάλει και περιφέρεια Στερεάς
    Αλήθεια τι έχουν να που τώρα οι γνωστοί παραμυθάδες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στο ίδιο έργο θεατές δεκαετίες τώρα με το μόνο που να αλλάζει κάθε τόσο να είναι τα πρόσωπα
    Είναι Ντροπή εν έτη 2013 στη Εύβοια να υπαρχή αυτό το οδικό δίκτυο
    Δεν νομίζω να υπάρχει άλλος νομός με δρόμους σε τέτοιο χάλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...